janwillemenlouise.reismee.nl

Bijna 24 uur wakker.....

En wat voel je je dan gaar.

Vanmorgen om half 6 ging onze wekker en hebben we de laatste dingetjes in onze koffers gedaan. Pa en ma kwamen naar ons toe tegen kwart over 6 omdat zei ons naar Schiphol gaan brengen. Na wat getreuzel van mijn kant (door de zenuwen was ik echt niet vooruit te branden) reden we tegen kwart voor 7 richting Amsterdam. Gelukkig zonder file's er naar toe kunnen rijden.

Ze hebben ons voor vertrekhal 3 afgezet met de koffers en hun zijn de auto gaan parkeren zodat we nog even gezellig koffie konden drinken. Maar ja als je elkaar weer moet vinden in zo'n groot gebouw dan ben je wel even bezig hihi. Toen we elkaar weer gevonden hadden hebben we alvast onze koffers maar ingecheckt want dan waren we die al kwijt. Daar kregen we ook gelijk al te horen dat we op tijd door de douane moesten om naar de gate te gaan. Eerst nog wel even een bakkie koffie gedronken en toen moest het toch echt gebeuren. Dus afscheid nemen

Frown
en door de douane. Daar hoefde we gelukkig niet lang te wachten en konden gelijk doorlopen naar onze gate. Die was helemaal achteraan dus ja dan kun je maar beter doorlopen. Daar aangekomen moest ik de laptop uit de koffer halen en onze broekzakken moesten leeg. Al deze spullen moesten daar een rontgenscan en wij moesten door de bodyscan.

Om half 11 werd er al omgeroepen dat we door een mankement aan het aircosysteem een kwartiertje later zouden boarden als dat de planning was. Tegen 11 uur mochten we inderdaad het vliegtuig in maar toen we al op de startbaan en al stonden moesten we weer terug gehaald worden omdat 2 schermpjes in de cockpit het niet deden. Hierdoor vertrokken we pas om 12 uur. Ik moet wel zeggen dat ik het persoonlijk wel een hele lange vlucht vond. We konden niet echt slapen of fijn zitten en van een beetje filmpjes kijken werd je ook zo gaar.... Maar goed we zijn er en daar gaat het om. Onderweg nog wel wat kunnen zien omdat het mooi helder weer was

De eerste foto is boven Groenland gemaakt en de tweede is toen we over de grens van Canada naar Amerika gingen.

Toen we onze eerste voet op Amerikaanse grond zette was het 2 uur Amerikaanse tijd, dus in Nederland was het toen al 11 uur. We hebben een poosje in de rij gestaan om na onze vingerafdrukken en irisscan te hebben gemaakt een stempel in ons paspoort te krijgen. Toen snel de koffers van de band gehaald en we konden eigenlijk zo doorlopen. Dus dat scheelde alweer een hoop tijd. Gelijk door om onze huurauto op te halen want we begonnen toch al best moe te worden. We waren daar gelukkig voor de drukte uit en waren dus ook zo aan de beurt. Ik moet ook zeggen dat we erg blij zijn met de auto die we mee hebben gekregen

Wink

Zal een van de aankomende dag nog wel even een mooiere foto maken van onze Hyundia Tuscon.

Gelijk nadat we de auto op hebben gehaald zijn we naar Walmart gereden om de eerste dingen op te halen zoals een navigatiesysteem, koelbox e.d. Jeetje wat kijk je daar je ogen uit zeg!!! Ik was zo onder de indruk dat ik helemaal vergeten ben om een foto te maken hihi.

Daarna door naar ons hotel (Travelodge at the Presidio)en daar hang ik nu lekker op ons bedje om zo te gaan slapen. Maar ik wou jullie toch eerst even laten weten hoe het is gegaan.

Groetjes uit een vandaag lekker warm San Francisco!!! (het is hier nu half 6 s'morgens nederlandse tijd en half 9 amerikaanse tijd en we gaan lekker slapen)

Nog 1 nachtje slapen

Ja ja, na bijna een jaar lang alles plannen en uitzoeken is het nu eindelijk zover.

Nog een nachtje in ons eigen vertrouwde huisje om morgen om half 7 te vertrekken naar Schiphol. Mijn ouders brengen ons weg en dat is wel heel fijn. Daar nog gezellig een bakkie koffie drinken en een broodje eten om dan rond kwart voor 11 de lucht in te gaan richting Oakland. Op dit moment dat ik dit zit te typen gieren de zenuwen door mijn lichaam

Wink
en ik moet zeggen ik hoop dat dat snel ophoudt hihi.

Voor degene die het leuk vind om ons te volgen is hierbij ons vluchtnummer:

OR0315

Naar verwachting zal het volgende berichtje zijn vanuit ons eerste hotel in San Francisco.

Groetjes Louise

Het aftellen kan nu echt beginnen......

Ja ja het begint er op te lijken. Nog 25 nachtjes slapen en dan stappen we het vliegtuig in.

Op dit moment hebben we eigenlijk alles geregeld wat er op onze lijstjes stond. Nu zijn we bezig om extra dingen uit te zoeken. Zoals de mooiste wegen om te rijden, we willen natuurlijk niet altijd over de highway cruissen

Cool

Vanavond hebben we nog een tour geboekt voor Antelope Canyon (in de buurt van Page) en we hopen natuurlijk op de tour van 11:30 uur want dat schijnt het beste moment van de dag te zijn.

Zondag komen Sjoerd en Brigitte gezellig bij ons op bezoek. Die gaan dezelfde periode naar Amerika als wij en misschien kunnen we nog tips enzo uitwisselen.

Ook hun gaan een weblog bijhouden en deze kun je hier vinden kloekopreis.waarbenjij.nu

Ondertussen natuurlijk al een beetje het weer aan het volgen oponze bestemmingen en aan het duimen dat de stand van de dollar/euro nog iets gunstiger wordt van ons natuurlijk

Tongue out

Groetjes Jan Willem & Louise

Hoe staat het ervoor?

Zo op dit moment hebben we een dik boekwerk klaar liggen wat mee gaat op vakantie.

Hierin hebben we alle boekingen en info zitten die we nodig zijn tijdens onze reis. Inmiddels zijn alle hotels geboekt gelukkig, dus weer een zorg minder. Op dit moment moeten we alleen de ESTA nog aanvragen en kunnen we ons nog wat inlezen in dingen die we gaan bekijken. Als het goed is komt volgende week mijn NetBook binnen die ik heb besteld voor de vakantie en waarmee ik dus ook dit weblog kan bijhouden. Hier wil ik even wat filmpjes opzetten en E-Books. Maar ook het bewerkingsprogramma van Nikon zodat ik eventueel al wat foto's kan bewerken tijdens onze reis.

Voor de rest hebben we lijstjes hihi wat we niet moeten vergeten. Ohw ja we moeten nog een Internationaal rijbewijs regelen bij de ANWB. Dit moet ook nog op ons lijstje.

Zometeen zal ik nog even het stukje waarin onze hotels staanaanvullen zodat deze ook up - to - date is.

Tot nu toe zijn onze vluchttijden nog niet echt gewijzigd, alleen de terugvlucht vanuit Los Angeles is een half uurtje eerder geworden. Voor de rest nog geen bijzonderheden.

De hotels waar we gaan overnachten!!!

Hier zullen we de hotels vermelden waar we overnachten.

San Francisco - Travelodge at the Presidio (met dank aan Brigitte en Sjoerd

San Diego - Best Western Yacht harbor hotel

Los Angeles (Anaheim) - Double tree suites bij Hilton Anaheim Resort

Los Angeles - Hilton Garden inn LAX El Segundo

Zo een mooie lijst dacht ik zo........

Tickets geboekt!!!

Vandaag hebben we de knoop door gehakt!!!!

We hebben onze tickets geboekt.

2 September vliegen we van Amsterdam naar San Francisco en 25 September vliegen we van Los Angeles terug naar Amsterdam.

Nu kunnen we ook verder met het plannen van onze reis.

Ohw ja vandaag ook naar de vakantiebeurs in Utrecht geweest maar hier hadden we helaas niks aan. Het was allemaal meer met al vastgestelde route's van de reis organisaties en dat wouden wij toch al niet. Dus helaas maar goed niet geschoten is altijd mis.

Reisbeurs

Hoi allemaal,

Zo we zijn nogsteeds druk om van alles uit te zoeken maar soms heb je gewoon een beetje hulp nodig

Wink
. Zaterdag is er in Ede een reisbeurs van wereldcontacten. Op deze beurs staan mensen die zelf ook echt in Amerika zijn geweest en er nogsteeds komen voor vakanties en ons dus een boel kunnen vertellen. En wij hebben natuurlijk ook een boel vragen hahaha.

Nou als er weer meer bekend is horen jullie weer van ons!!

Groetjes Jan-Willem & Louise

Welkom op ons Reislog!

Hallo en welkom opons reislog!

Vanaf dit punt zullen we jullie op de hoogte gaan houden van de voorbereidingen van onze reis naar Amerikaen natuurlijk ook wat we allemaal beleven tijdens onze reis. Maar goed het duurt nog even voor het zover is!!!

Dit is de route die we zullen gaan maken:

2 september Aankomst San Francisco

3 september San Francisco

4september San Francisco

5 september San Francisco naarYosemite (Wawona)

6 september door Yosemite naarMammoth Lakes

7 september Mammoth Lakes naar Furnace Creek (Death Valley)

8 september Furnace Creek naar Las Vegas :-)

9 september Las Vegas

16 september Twentynine Palms naar San Diego

17 september San Diego

18 september einde van de dag rijden we naar Anaheim

19 september Anaheim (DISNEY!!!)

20 september Anaheim (DISNEY!!)

21 september rijden naar ...........

22 september Los Angeles

23 september Los Angeles

24 september Los Angeles

25 september Los Angeles met de middag terug naar Amsterdam

Dit is zoals de reis er op dit moment uitziet. Er kan natuurlijk altijd nog iets veranderen.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voorons mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug opons reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je metons meereist!