janwillemenlouise.reismee.nl

Bijna 24 uur wakker.....

En wat voel je je dan gaar.

Vanmorgen om half 6 ging onze wekker en hebben we de laatste dingetjes in onze koffers gedaan. Pa en ma kwamen naar ons toe tegen kwart over 6 omdat zei ons naar Schiphol gaan brengen. Na wat getreuzel van mijn kant (door de zenuwen was ik echt niet vooruit te branden) reden we tegen kwart voor 7 richting Amsterdam. Gelukkig zonder file's er naar toe kunnen rijden.

Ze hebben ons voor vertrekhal 3 afgezet met de koffers en hun zijn de auto gaan parkeren zodat we nog even gezellig koffie konden drinken. Maar ja als je elkaar weer moet vinden in zo'n groot gebouw dan ben je wel even bezig hihi. Toen we elkaar weer gevonden hadden hebben we alvast onze koffers maar ingecheckt want dan waren we die al kwijt. Daar kregen we ook gelijk al te horen dat we op tijd door de douane moesten om naar de gate te gaan. Eerst nog wel even een bakkie koffie gedronken en toen moest het toch echt gebeuren. Dus afscheid nemen

Frown
en door de douane. Daar hoefde we gelukkig niet lang te wachten en konden gelijk doorlopen naar onze gate. Die was helemaal achteraan dus ja dan kun je maar beter doorlopen. Daar aangekomen moest ik de laptop uit de koffer halen en onze broekzakken moesten leeg. Al deze spullen moesten daar een rontgenscan en wij moesten door de bodyscan.

Om half 11 werd er al omgeroepen dat we door een mankement aan het aircosysteem een kwartiertje later zouden boarden als dat de planning was. Tegen 11 uur mochten we inderdaad het vliegtuig in maar toen we al op de startbaan en al stonden moesten we weer terug gehaald worden omdat 2 schermpjes in de cockpit het niet deden. Hierdoor vertrokken we pas om 12 uur. Ik moet wel zeggen dat ik het persoonlijk wel een hele lange vlucht vond. We konden niet echt slapen of fijn zitten en van een beetje filmpjes kijken werd je ook zo gaar.... Maar goed we zijn er en daar gaat het om. Onderweg nog wel wat kunnen zien omdat het mooi helder weer was

De eerste foto is boven Groenland gemaakt en de tweede is toen we over de grens van Canada naar Amerika gingen.

Toen we onze eerste voet op Amerikaanse grond zette was het 2 uur Amerikaanse tijd, dus in Nederland was het toen al 11 uur. We hebben een poosje in de rij gestaan om na onze vingerafdrukken en irisscan te hebben gemaakt een stempel in ons paspoort te krijgen. Toen snel de koffers van de band gehaald en we konden eigenlijk zo doorlopen. Dus dat scheelde alweer een hoop tijd. Gelijk door om onze huurauto op te halen want we begonnen toch al best moe te worden. We waren daar gelukkig voor de drukte uit en waren dus ook zo aan de beurt. Ik moet ook zeggen dat we erg blij zijn met de auto die we mee hebben gekregen

Wink

Zal een van de aankomende dag nog wel even een mooiere foto maken van onze Hyundia Tuscon.

Gelijk nadat we de auto op hebben gehaald zijn we naar Walmart gereden om de eerste dingen op te halen zoals een navigatiesysteem, koelbox e.d. Jeetje wat kijk je daar je ogen uit zeg!!! Ik was zo onder de indruk dat ik helemaal vergeten ben om een foto te maken hihi.

Daarna door naar ons hotel (Travelodge at the Presidio)en daar hang ik nu lekker op ons bedje om zo te gaan slapen. Maar ik wou jullie toch eerst even laten weten hoe het is gegaan.

Groetjes uit een vandaag lekker warm San Francisco!!! (het is hier nu half 6 s'morgens nederlandse tijd en half 9 amerikaanse tijd en we gaan lekker slapen)

Jan

Gelukkig heel overgekomen....! Veel plezier daar en ik zal wel een beetje op jullie bier/ ik bedoel natuurlijk jullie huis passen.

groet uit de Lijsterbesstraat

Renate

Fijn dat jullie er zijn! Mooie auto :-) maar dat weten die Amerikanen wel! Lekker geslapen? Geniet ervan!
grtjs

hella & Gait

fijn dat jullie nog n smsje gestuurd hadden,heb jullie geprobeerd te traceren met fly track maar niet gelukt,slaap lekker alletwee.tot horens

Hans en Betsie

Goedemorgen (denk ik) al is het nu nog nacht bij jullie, even wennen hoor met die tijden! Nou die reis van jullie was al een hele onderneming. Maar nu kan het beginnen en dat in zo'n blitse car. Ziet er goed uit. We wachten jullie volgende avonturen af.
Groetjes Hans en Betsie

klaraedelenbos

fijn dat jullie er zijn en dan even bijkomen en lekker slapen en morgen weer op pad wat een mooie auto hebben jullie geniet samen

hella & gait

fijn jullie gesproken en gezien te hebben. dat skype is n mooie oplossing zo he. nou, schatten ga er van genieten.heb pa de foto's net laten zien.doe mooie indrukken op,veel plezier en tot horens maar weer.dikke knuffel en kus van ons.

mary-ann

veel plezier en geniet er van., gave auto!

Arie en Janny

Ik volg jullie op de hele reis en hou onderussen ook contact met moeders:-)
Heel veel plezier.

Dikke knuffel uit Enschede