janwillemenlouise.reismee.nl

Las Vegas

Wederom een dagje Las Vegas vandaag. We hebben vanmorgen weer lekker geslapentot ongeveer 9 uur (lagen er ook pas tegen 1 uur in de vorige avond). Daarna lekker gaan douchen en gaan ontbijten in ons hotel.

Tegen 11 uur zijn we op pad gegaan vandaag. En wel naar iets wat bij mij ook best wel hoog op het lijstje stond (mam jij weet precies wat ik bedoel

Wink
) Ja ja ik ben hier naar een Amerikaanse hobbywinkel geweest. Wat is dat super zeg en wat een prijsverschil met Nederland!!! Maar ik heb het netjes gehouden hoor. Ondanks dat we bij twee winkels zijn geweest. Tegen de tijd dat we klaar waren had jw wel zin in koffie dus dat even gehaald bij de Starbucks en ik ben even naar de buren gelopen om een lekkere vers geperste sinaasappelsap bij Jamba Juice.

En toen hebben we iets gedaan wat we ook graag wouden als we in Las Vegas waren en dat was naar Pawn Stars gaan. Helaas waren ze er zelf niet maar alle mensen wat was het druk!! En wat een merchandise is er inmiddels van. Jw heeft nog een T-shirt gekocht hihi.

Na dit alles even lekker terug gegaan naar ons hotel om de spullen weg te brengen en de auto in de garage te zetten. Even lekker gerelaxed en toen met de taxi naar hotel The Venetian gegaan. Daar lekker rondgelopen en daarna naar The Mirage gelopen om naar de Secret Garden & Dolphin Habbitat te gaan. En mijn dag was helemaal goed want wat konden we dichtbij de dolfijnen komen!!! Echt genoten daar.

Later weer op pad langs wat hotels en daarna een hapje gegeten in ons eigen hotel. Nu zijn we lekker op de kamer alvast de koffers weer aan het inpakken omdat we hier morgen weer weg gaan. Eigenlijk hadden we nog graag naar Freemont Street gewild maar dat bewaren we maar voor misschien een volgende keer.

Morgen willen we weer vroeg op pad omdat we onderweg naar Zion nog een bezoekje willen brengen aan de Valley of Fire.

Groetjes From Fabulous Las Vegas

Las Vegas

Vanmorgen hebben we maar eens lekker uitgeslapen, dat hadden we wel verdient na 3 ochtenden van 6 uur. We werden dan ook pas tegen 9 uur wakker en hebben lekker rustig aan gedaan. Hier in het hotel een ontbijtje gehaald maar dat doen we maar niet meer. Het was niet lekker en hartstikke duur!!! Morgen maar eens wat anders opzoeken.

Na het ontbijtje eerst de strip maar weer opgelopen en wat hotels bekeken. We zijn onder andere in het New York New York hotel geweest, het Mandalay bay en Luxor. Tegen 3 uur zijn we terug gegaan naar ons hotel en hebben de autosleutels opgehaald en zijn in de auto gestapt naar het Las Vegas Outlet Centre South. Deze was lekker overdekt en goed voorzien van airco. Daar lekker wat gewinkeld en een hapje gegeten. Vandaag hebben we maar eens gekozen voor Chinees. Pas tegen 8 uur gingen we daar weg en hebben de spulletjes naar ons hotel gebracht. Toen weer de strip opgegaan en net tegen 12 uur hier weer naar onze kamer gegaan. We hebben ons vanaf het Ceasar Palace hotel terug laten brengen door de taxi naar ons hotel want jeetje wat hebben we een zere voeten

Wink

Een kort verhaaltje voordeze dag maar ook hierbij volgen de foto's nog.

Morgen hebben we nog een dagje hier in Las Vegas om overmorgen weer de natuur in te duiken in Zion.

Groetjes van ons

Death Valley naar Viva Las Vegas

Zo iets later als normaal maar als je in Las Vegas bent is er zoveel te doen en te beleven dat als we terug kwamen in ons hotel we ook bek af waren.

Maar goed hier dan toch het verslag, op dit moment nog zonder foto's want het uploaden hiervan gaat erg langzaam in dit hotel dus die volgen later nog.

Vrijdag ochtend zijn we er weer om 6 uur uit gegaan omdat ik graag de zonsopgang wou zien vanaf het zelfde punt als waar we hem gister hebben zien ondergaan. Om 7 uur zou hij op komen dus om 10 over half 7 waren wij daar al. We waren net als gister niet de enige. De zon kon je goed zien opkomen maar helaas was het erg bewolkt en scheen hij dus niet zo duidelijk de valley in als het anders zou zijn. Nou ja dat is pech hebben maar heb wel mooie foto's kunnen maken.

Daarna zijn we terug gegaan naar onze kamer en hebben ons gemakje gegeten, de koffers ingepakt en weer in de auto gezet en uitgecheckt. Al met al was het toen goed 9 uur eer we op pad gingen richting Las Vegas. Onderweg zijn we nog gestopt bij Dante's view dit is het hoogste punt waar je met de auto kunt komen en uitzicht hebt over de valley. Dit was adembenemend mooi om te zien. Het was er ook niet erg druk dus lekker staan genieten daar. Toen weer verder want het was nog een mooi stuk rijden voor we Death Valley uit waren. Vlak voor we Las Vegas in zouden rijden wouden we nog even stoppen bij Red Rock Canyon alleen dit was makkelijker gezegt als gedaan. Na een poosje gezocht te hebben en eerst het uitkijk punt bezocht te hebben konden we eindelijk de juiste ingaan vinden. Hier hebben we eerst een bezoekje gebracht aan het visitor center en later de 13 mile scenic drive gereden door het park. Je kon hier ook wel wat wandelroute's lopen maar met de hitte die daar is was dat niet erg prettig.

Voor we naar ons hotel in Las Vegas zijn gereden hebben we eerst onderweg maar eens bij Mc Donald's gegeten. Voor de eerste keer sinds we hier zijn. Daarna zijn we de strip over gereden en toen naar ons hotel gegaan. Het was toen al tegen 5 uur. Maar wat een hotel zeg!! Hartstikke luxe en ons kamer is ook top. Lekker ruim en een grote badkamer. Heerlijk!!!

Na alles weer naar de kamer te hebben gesleept en even lekker gedoucht te hebben zijn we maar eens de strip opgelopen. Nou echt je weet niet wat je ziet. Wat een hotels!! Eerst hebben we maar eens een hapje gegeten en wat een keuze maar we hebben het lekker simpel gehouden door een wrap te halen. Daarna lekker rond geslenterd over de strip (een stukje ervan dan) en even bij de M&M shop geweest. Gewoon een winkel van 4 verdiepingen met alleen maar spulletjes van M&M. Tegen half 12 waren we weer bij ons hotel en heb toen nog even gechat met mijn ouders. Daar was het toen inmiddels 9 uur s'morgens.

Van Mammoth Lakes naar Furnace creek Death Valley

Vanmorgen weer netjes om 6 uur opgestaan. Even douchen en ontbijten en de koffers maar weer eens in de auto zetten en rond kwart over 7 zaten we weer in auto om op weg te gaan.

Ik heb vandaag het eerste stuk gereden zodat jw ook eens lekker rustig aan om hem heen kon kijken.

In Lone pine zijn we even gestopt om wat croissantjes te halen in de supermarkt en hebben we een broodje gegeten bij Subway. Daarna is jw weer verder gereden naar Furnace Creek. Onderweg nog even gestopt bij het Visitor center om te kijken of er nog bijzonderheden waren in Death Valley en hebben we onze lange broeken maar snel omgeruild voor korte. Vanaf dat punt moesten we nog ongeveer 100 mijl rijden voor we bij ons hotel waren.

Vanaf dat de weg echt Death Valley in ging kwamen er nog maar twee dingen in ons op.

1. Wauw!!!

2. Wat is het hier verschrikkelijk warm (hihi)

Halverwegen de weg moesten we weer langs een visitor center omdat je moet betalen om verder te mogen maar wij hebben in Yosemite de National park Pass gekocht dus die hoefde wij alleen maar te laten zien. Ook kregen we hier een plattegrond van het park. Toen we naar buiten liepen zagen we een thermometer in de schaduw hangen en die gaf aan 120 fahrenheit dat is rond de 49 a 50 graden en dat in de schaduw!! Als je hier buiten loopt is het ook net alsof je tegen een hete fohn in loopt.

Maar goed rond 2 uur waren we bij ons hotel maar helaas was de kamer nog niet klaar. Dus daar even wat gegeten en toen de eerste dingen maar gaan doen die we hier graag wouden zien. We zijn naar de Golden canyon geweest, Badwater, Devils golf course en we hebben de artist's drive gereden. Daarna terug en toen was onze kamer wel klaar. We zitten in een soort 2 onder een kap huisje ook weer op een soort van parkje. Hier hebben we wel gewoon een slaapkamer met badkamertje.

Na alles weer naar binnen te hebben gesleept (dat moet hier ivm alle wildlife in de parken)( je magin ieder geval geen etenswaren in de auto laten en je moet de koffers eruit halen omdat je anders niet verzekerd bent hihi) zijn we gaan informeren hoelaat hier de zonsondergang zou zijn. Dat bleek rond 7 uur te zijn en wij wouden die hier graag zien dus gelijk maar gevraagd wat het mooiste punt is om dit te kunnen zien. Nou er waren er wel meer maar wij zijn naar Zabrinskie Point gereden ongeveer 5 mijl hier vandaan.

Na dit moois te hebben gezien zijn we terug gereden naar onze kamer en hebben nog even een pizza afgehaald in het restaurant hier. Nu zitten we lekker op onze kamer met de airco aan want buiten is het nog ruim 30 graden. Het is hier trouwens wel super helder want je ziet hier verschrikkelijk veel sterren!!!

Nou ik ga er maar eens een eind aan breien want jw ligt hier naast mij te slapen en we willen er morgen ook weer rond 6 uur uit zodat we de zonsopgang hier ook kunnen zien. Verder willen we nog naar dante's view hier in het park en dan gaan we richting LAS VEGAS!!! Onderweg willen we nog een bezoekje brengen aan red rock canyon state park en voor de rest zien we wel wat we tegen komen onderweg.

Yosemite

Vandaag wil ik toch eerst zeggen dat we het heel erg leuk vinden om jullie reactie's te lezen. Het is leuk om te zien hoeveel mensen ons volgen

Laughing
. Super!!!!

Maar goed het verslagje van vandaag gaan we er natuurlijk ook weer opzetten want waar we nu zitten hebben we ook gewoon weer Wifi. Dit keer hebben we geen kamer maar een appartement met 1 slaapkamer een woonkamer, keuken en badkamer. Wel effe wennen hihi maar wel leuk!

Vanmorgen zijn we na een hele slechte nacht slapen (veel lawaai van de bovenburen, jw dacht dat ze met koffers aan het gooien waren hihi)om 6 uur eruit gegaan. Snel de koffers in de auto en gaan met die banaan. Als eerst zijn we naar Mariposa grove gereden waar de Gaint trees staan. Onderweg lekker rustig aan gereden in de hoop een beer te kunnen zien maar helaas, wel hebben we een hertenfamilie gezien (papa, mama en 2 kleintjes) was echt super. Ze waren ook helemaal niet bang! Toen we aangekomen waren bij de Gaint trees waren we als 1 van de eerste het was nog voor 7 uur. Wel lekker rustig moet ik zeggen. Hebben daar lekker rond gewandeld en een aantal hele grote bomen gezien.

En heel erg veel eekhoorntjes haha!!! Tegen 9 uur daar weggegaan en terug naar ons hotel voor een ontbijtje maar dat was wel heel erg minimaal deze keer. Nou ja volgende keer beter. Na het uitchecken op naar Glacier Point dit is een van de hoogste punten met uitzicht over de valley. Het was een hele rit er naar toe maar het was het drie dubbel waard.

Daarna zijn we naar de Tioga Road gereden omdat we via deze weg naar de andere kant van het park moesten rijden om naar onze volgende slaap plek te gaan. Onderweg vaak gestopt om te genieten van de mooie uitzichten.

Tegen half 5 waren bij ons volgende hotel en waren dus blij verrast dat dit een appartement was. Het zit op een soort parkje (net als CenterParcs) en wordt normaal in de winter druk bezocht omdat dit ook een wintersport plaats is. Na al onze spullen weer naar binnen te hebben gesleept maar eens gaan kijken wat we zouden gaan eten. Ik heb voor het eerst in onze auto gereden en dat gaat gelukkig net zo makkelijk als met onze Seat. We hadden allebei niet zo heel veel honger en zijn beland bij Carl junior dat is een soort Mc Donald's hier. Nu even aan het puzzelen met onze route voor morgen en zo als het er nu uitziet wordt dat ook weer een ritje van een uurtje of 4.

Zo ga ik nog even lekker douchen en dan morgen het wekkertje weer op 6 uur.

Groetjes van ons

Naar Yosemite

Zo wat later als normaal maar goed hij staat erop en daar gaat het om.

Vanmorgen zijn we weer netjes om 7 uur opgestaan en hebben we weer een ontbijtje gegeten bij ons hotel. Gezellig een praatje gemaakt met een amerikaanse man die vroeger altijd in Duitsland heeft gezeten voor het Amerikaanse leger en Nederland ook wel kende. Daarna snel onder de douche gesprongen (hier kon dat nog want ons volgende hotel heeft een gedeelde douche en ik moet zeggen dat spreekt mij niet heel erg aan) Na het douchen de laatste spullen in de koffer en dan kan onze eerste echt reis gaan beginnen. Vandaag rijden we naar Yosemite.

We hadden een mooie route uitstippeld die helaas iets anders liep dan de bedoeling was. Er waren aardig wat wegwerkzaamheden en onze navigatie vond het wel leuk om ons een stuk om te laten rijden. Uiteindelijk hebben we dus mooi wat extra kilometers gereden en kwamen we pas aan het einde van de dag aan in Yosemite. Das mooi pech hebben want dan kunnen we een aantal dingen niet zien die we wel op de planning hadden staan. Nou ja we zien wel hoe het morgen gaat lopen.

Net hebben we een hapje gegeten bij het hotel Wawona waar we nu zitten onderin Yosemite. Het plekje is super maar de rest laat naar mijn idee te wensen over. Vooral naar het geld wat je ervoor moet betaling. Maar goed het is niet anders. Terwijl ik dit zit te typen zit jw een spelletje te spelen op de psp omdat het hier verder erg stil is. Geen tv of telefoon en al helemaal geen internet op de kamer. Dus ik hoop dat ik morgen nog even tijd heb om dit verslagje erop te zetten. Er zal vast wel een plek zijn waar hier internet is en anders doe ik het in ieder geval bij het volgende hotel.

Ohw ja hier hebben we vandaag onze National Park Pass gekocht voor 80 dollar hiermee kunnen we de rest van onze andere National Parks ook bekijken en hoeven we niet steeds overal entree te betalen dit scheelt ook weer een hoop tijd. Ook hebben we vandaag ons eerste hert gezien!! Dat was super mooi!!!

Morgen is het de bedoeling dat we erg vroeg opstaan (zo rond een uur of 6) en dan hebben we hopelijk genoeg tijd om de dingen te bekijken die we graag willen. We gaan in ieder geval morgen de Tioga Pass over rijden om naar ons volgende hotel in Mammoth Lakes te gaan. Dit ligt helemaal aan de andere kant van het park.

Groetjes Louise (foto's volgen later)

Aantal gereden mijl/ km's : 250 /

Laatste dagje San Francisco

Hallo allemaal, Hier weer effe een weblogje vanuit de USA.

Vanmorgen weer rond 7 uur opgestaan na zo'n beetje vanaf 4 uur wakker te hebben gelegen. (zou dit nu te maken hebben met wennen aan het tijdsverschil???) Weer lekker een ontbijtje bij het hotel genomen en even een krantje te hebben gelezen. De weersvoorspelling voor vandaag zag er weer goed uit en het zou net als gister zo ongeveer rond de 23 graden worden. Alleen door de vele wind die je hier hebt voelt het niet altijd zo aan hihi. En het duurt altijd een poosje voor het warm wordt pas zo rond de middag zeg maar.

Maar goed vandaag hebben we de 49 mile scenic drive gereden. Tenminste een heel deel ervan. Er miste wat bordjes voor wat betreft de route en er waren veel stukken die we niet konden rijden ivm wegwerkzaamheden. Gelukkig wel een boel mooie dingen gezien en daar ging het om.

Voor dat we deze route zijn gaan rijden zijn we eerst nog even naar de Golden Gate Bridge gereden om te kijken of we deze nu beter konden zien en dit was het resultaat.

Ook zijn we vandaag door Golden Gate Park gereden. Hier hadden ze Bisons lopen en van allerlei soorten tuinen aangelegd. Erg mooi om door heen te rijden. Daarna zijn we doorgereden naar Chinatown en hebben daar lekker rondgelopen en vanuit daar doorgelopen naar Union Square. Daar even een hapje gegeten en naar de Disney store geweest en de Ferrari winkel. Toen de auto maar weer opgezocht en naar Coit Tower gereden. Volgens internet moest je hier het mooiste uitzicht over de stad hebben en naar onze mening is hier geen woord over gelogen. Om naar boven te gaan moest je 7 dollar per persoon betalen en dan ging je met een lift omhoog naar de enige verdieping die nog open gesteld is. Hier kon je alle kant van San Francisco zien!!!

En natuurlijk moesten we nog even kijken bij de Painted Lady's de huisjes die bijna iedereen kent uit de serie Full House. Het was leuk om deze huisje te zien maar het is wel jammer dat ze niet zo goed onderhouden worden.

Na hier te zijn geweest lekker terug gegaan naar ons hotel en daar eens aan de man achter de balie gevraagd of hij toevallig nog een goed restaurant wist. Er zitten er zoveel aan Lombard Street en de straten erom heen dat wij door de bomen het bos niet zagen. Uiteindelijk zijn we naar Parma gegaan een heel lief en klein Italiaans restaurant waar we erg lekker hebben gegeten.

Zo gaan we lekker slapen en morgen weer op tijd op want morgen vertrekken we naar Yosemite. Dit is een rit van ongeveer 3 a 3 en half uur maar we willen dit lekker op ons gemak doen en onderweg ook stoppen als we wat moois zien. Voor de rest is het afwachten wanneer het volgende weblog erop komt te staan want ik weet niet hoe het daar gaat met het internet.

Groetjes Louise

First full day in the USA

Zo onze eerste volle dag in the USA is een feit.

Na een goede nacht slapen zonder al te veel wakker te zijn geweest zijn we er om 7 uur uit gegaan enbegonnen met een ontbijtje bij ons hotel. Het was simpel maar lekker en daar gaat het om. Na ons ontbijtje terug naar onze kamer om even via skype contact met thuis te maken en gelukkig was mams online. Kon ook niet anders want wij hadden net het ontbijt op en zei was bezig met het avondeten hihi. Op dit moment hebben we 9 uur tijdsverschil met Nederland.

Daarna op pad gegaan. We hebben de auto bij het hotel gelaten aangezien het vandaag Labor Day is en de mensen van het hotel ons al waarschuwde dat het wel eens erg druk kon worden en moeilijk parkeren. Hij had een mooi kaartje voor ons gemaakt en daarop aangestreept welke buslijn we moesten nemen. Dat scheelde ons een heel eind lopen en het koste maar 2 dollar per persoon. De eerst busrit bracht ons naar de Golden Gate Bridge alleen hadden we pech dat het heel erg mistig was en dan bedoel ik ook echt mistig. Vanaf het uitkijkpunt waarop je normaal de brug kon zien konden wij niet eens de contouren zien. We zijn er dus maar naartoe gewandeld en een stuk de brug op gelopen. Het waaide hard maar dat hebben we voor lief genomen.

Daarna de bus weer genomen en zijn we naar Fishermann's Wharf gegaan. Daar lekker rond gelopen en een hapje gegeten. En daarna naar de Zeeleeuwen gaan kijken

Voor de rest daar alles in de buurt bekeken en zijn we nog naar Aquarium of the bay geweest. Dit lijkt heel erg op Sealife in Scheveningen. Na hier alles bekeken te hebben zijn we naar Union Square gelopen en hier gezellig in een bar wat gedronken. We kregen met gemak ook wel zere voeten haha. Uiteindelijk vanaf daar terug gelopen richting ons hotel en bij de Italiaan op Lombard Street wat weesten eten. Daarna lekker terug naar ons hotel gegaan en lekker onder de douche geweest. Terwijl ik dit aan het typen ben ligt jw al lekker te slapen en dat ga ik ook zo doen.