janwillemenlouise.reismee.nl

Joshua tree

Vanmorgen er om half 7 uitgegaan en een ontbijtje gedaan. Het was weinig bijzonders maar goed dat is soms zo hier. Of eigenlijk meestal. Hier kennen ze geen ontbijt zoals wij dat in Nederland kennen. Hier is het vaak een croissantje of een muffin met koffie of sinaasappelsap.

Tegen half9 zijn we op pad gegaan richting Joshua Tree. Maar eerst nog het laatste gedeelte van de Route 66. Dit was ook heel anders als het stuk wat we gister hebben gereden. Gister was het wat eentonig een veel rechte weg maar vandaag was het meer bergachtig zeg maar. Onderweg zijn we nog door een dorpje gekomen waar allemaal ezeltjes stonden. Heel lief!!! Eigenlijk kon je ze ook voeren maar wij waren er al voor de winkeltjes open gingen dus hadden we pech. Maar het zag er wel leuk uit. Ik wou er eentje op de foto zetten en die vond het wel gezellig om met zijn kop door het raam heen bij ons in de auto te komen. Foto volgt nog.

Daarna richting Joshua tree hier waren we tegen goed 12 uur. Wij zijn eerst gestopt bij het Visitor Center in 29 Palms om te informeren welke dingen we het beste konden gaan doen. Het was vandaag rond de 100F (ongeveer 38 graden) in het park dus best wel warm. We zijn eerst bij wat kleine dingen langs de weg gestopt om te kijken. En natuurlijk de Joshua tree bewondert. Het zijn wel hele aparte bomen om te zien. Daarna richting Baker Dam dit is normaal een waterplas maar omdat het het hele jaar al erg droog is stond er nu dus ook geen water. Er groeide zelfs wat gras. De ranger zei dat als we er heen zouden lopen de kans erg groot was dat we daar Bighorn Sheep zouden kunnen zien maar helaas. Na een wandeling van 3 km niks gezien dus maar weer terug. Toen wouden we nog kijken bij de Mill hier zou nog een oud waterrad zijn er een auto staan e.d. Nou de auto hebben we gevonden maar de rest niet. Dus we zijn maar snel terug naar de auto gegaan met de airco aan hihi. Daarna nog verder door het park gereden richting ons hotel in Yucca Valley. Het hotel is niet bijzonder maar wel schoon dus voor een nachtje is dat prima.

Voor nu brei ik er een eind aan, we gaan lekker slapen en morgen weer vroeg op. Morgen gaan we richting San Diego!!

Groetjes vanuit California

de foto's van vandaag volgen nog hoor :)

brigitte

jammer van de ontbijtjes. bij ons valt t wel mee. vandaag in bishop was ie weer lekker. nu komende dagen geen ontbijt maar we hebben heerlijk brood gekocht bij een nederlandse bakker. veel plezier nog. x