janwillemenlouise.reismee.nl

Naar Kingman

Vanmorgen om half 8 eruit gegaan om te gaan ontbijten. We moesten hiervoor naar het hoofdgebouw en naar boven naar de ontbijtzaal. Ze hadden best wel een uitgebreid buffet met voor de verandering ook eens veel fruit. Daar nog even gepraat met een stel uit Oostenrijk die ook aan het rondreizen zijn.

Tegen9 uurzijn we op pad gegaan richting Williams. Daar wouden we graag naar Bearizona, een wildlife park waar je met de auto door heen kunt rijden. Tegen 10 uur waren we daar en hebben eerst door het park heen gereden. Dit mocht alleen als je ramen en deuren gesloten hield ivm met de dieren. Hier kon je bizons, ezels, bighorn sheep en beren zien en nog veel meer.

Daarna zijn we naar de vogelshow gegaan die er in het centrum van het park gehouden werd. Hier lieten ze een aantal roofvogels zien en een uil.

Ook hebben we nog even rondgelopen in het gedeelte waar de kleine dieren zaten. Ook zaten hier de jonge beren. Dat was erg leuk om te zien hoe deze lekker spelen en elkaar lopen te klieren.

Toen op weg naar Kingman waar wij deze nacht zullen slapen. Dit was ongeveer 2 en een half uur rijden. We wouden graag het stuk over de route 66 rijden nadat we dit hadden gevonden en al bijna in Seligman waren werden we door de politie tegen gehouden. We mochten niet verder want er was een ernstig ongeluk gebeurd en we konden er niet langs. Dus 11 mijl (18 km) terug rijden om de Highway 40 weer op te gaan. Dit hebben we gedaan en zijn er bij Seligman af gegaan om daar verder te rijden over de Route 66. Onderweg kwamen we nog langs een oud benzinestation wat nu een souvenierswinkeltje is. Er staan oude auto's en oude coca cola automaten e.d.

Ook nog even een foto'tje van een stukje van de Route 66. Onderweg hebben we nog even een hapje gegeten in Peach Springs.

Tegen5 uurwaren we in Kingman bij ons hotel en hebben de spullen in onze kamer gezet en zijn even gaan zwemmen. Ondanks de zon was het nog best fris in het water. Daarna nog even wat rondgereden in het plaatsje. En echt plaatsje want zoveel was er niet te zien. Ja een Mc Donald's maar die hebben we echt in elk plaatsje wel gezien haha. Nu zitten we nog lekker even wat te drinken en gaan zo maar eens slapen. Morgen gaan we richting Yucca Valley. Maar eerst nog een stuk over de historische route 66.

Groetjes van ons

Robert-Jan

Mooie dagen weer; en Bearizona vonden wij ook erg leuk (wij reden er vorig jaar 'toevallig' tegenaan, kenden het niet eens) ! Enjoy !