janwillemenlouise.reismee.nl

Page

Na gelukkig een goede nacht slapen zijn we er vanmorgen tegen kwart voor 8 uit gegaan. Even naar beneden gelopen voor een ontbijtje en daarna onze spullen opgehaald van onze kamer om naar de geboekte tour te gaan. We hadden deze in Nederland al geboekt en zijn uitgeloot voor de tour van half 10. Ik zelf had liever die van half 12 (omdat de zon dan hoger staat) maar helaas deze was helemaal vol en er was ook niks meer uitgevallen.

Netjes op tijd waren we bij het kantoor waar we moesten verzamelen en we waren niet de enige!! Er stond denk ik nog wel 35 man. Tegen half 10 kwamen de auto's waarmee we naar de canyon gebracht werden en werd iedereen verdeeld. Je ging met 14 man in een auto en we gingen met 3 auto's die kant op. Het was zo'n open jeep en het eerste stuk ging over de gewone weg maar het tweede deel over de zandvlakte van de canyon. We werden helemaal door elkaar geslingert.

Bij ons in dezelfde auto zaten nog 4 nederlanders ( 2 stellen) en daar hebben we gezellig mee gekletst. Tegen 10 uur waren we bij de canyon en konden we deze inlopen. Wat super was dat om te zien. Je kon de kleuren heel mooi zien omdat de zon al een klein beetje in de canyon scheen.

Onze gids liep mee en wees de mooie punten aan van waaruit je het beste een foto kon maken. En liet zien waar de rotsen op leken. Een gezicht of een vogel e.d. Je werd wel opgedreven omdat er meerdere groepen tegelijk in de canyon lopen en ze moesten dus zorgen dat niet iedereen door elkaar ging lopen en ook voor de foto's was dit niet handig.

Tegen kwart voor 10 moesten we allemaal weer bij de auto zijn om terug gebracht te worden en tegen half 11 waren we weer terug bij het kantoor.

We zijn even terug gegaan naar ons hotel voor de route beschrijving om bij de horseshoe bend te gaan kijken. Ons idee was dat dit best nog een eind van ons hotel af lag maar we waren er binnen 10 minuten. En het stond erg duidelijk aan gegeven dus zoeken was niet nodig. We hebben de auto op de parkeerplaats gezet en net toen we naar boven wouden lopen hoor ik jw tegen iemand praten???? ik denk nou misschien zo iemand waar hij mee aan de praat raakte maar niks was minder waar het was een bekende!!! Haha zover van huis en dan nog iemand tegen komen die je kent. We hebben even met ze staan praten en toen zijn we naar boven gelopen en toen weer een stuk naar beneden (door mul zand) om bij de horseshoe bend te komen. Maar het uitzicht was fantastisch.

Toen lekker naar ons hotel gegaan om een middagje te relaxen. We hebben even een tukkie gedaan en een filmpje gekeken. De foto's uitgezocht (we hebben er inmiddels 1400) en de laatste was opgevouwen. Tegen 6 uur zijn we nog even gaan kijken bij de zonsondergang en de glen canyon dam.

Na dit te hebben gezien zijn maar een hapje eten gaan halen bij de Mc Donald's en hebben dit op onze kamer opgegeten. Net even opgezocht hoelang we morgen moeten rijden naar ons volgende hotel bij de Grand Canyon en net even wat mailtjes gelezen.

Voor nu zeg ik tot het volgende verslag en ik kijk weer uit naar het lezen van jullie reacties.

Groetjes

hella

hey kids,woohw wat n geweldige ervaring moet dit zijn.wat n mooi gezicht zeg. en dat je daar ook nog bekende tegen komt,is helemaal frapant zeg,zo ver van huis,en dan nederlanders tegen komen.zo te zien was t ook hartstikke mooi daar zeg. 1400 foto's al gemaakt,snap ik best,je wilt van alles vast leggen.nou zou zeggen,slaap lekker voor straks,dikke knuffel en kus van ons hier.

mary-ann

wat zijn die foto's mooi ,jammer dat ik er zelf niet ben,blijf je volgen en meegenieten van jullie leuke verslagen en kiekjes.groetjes mary-ann

Arie en Janny

wat een belevenis en wat een geweldige foto's.
Bedankt dat wij mee mogen genieten.
Nog heel veel plezier. Knuffels

Brigitte

Hoi hoi
leuk om alles te lezen van jullie!
wij zitten op dit moment in curry village (yosemite) en gaan morgen weer verder.
veel plz nog!
x

hella

tjeetje,ik vind t knap dat je daar zelf rijd hoor ! en wat beleef je daar toch wat he. wat leuk dat je weer mensen sprak die met jullie in t vliegtuig zaten.was dat dat stel wat achter jullie stond in de rij,met de bagage inchecqen,of niet.maar goed veel plezier nog dikke knuffel en kus van ons.doei doei.

de hammies

Prachtige verhalen en prachtige foto's! Echt genieten lijkt me! Hele fijne tijd nog :-)

jacco en karin

Hallo jan-willem en louise,wat hebben jullie een supervakantie.Zijn net terug uit macedonie maar krijgen nu al weer zin om te gaan.Wij blijven jullie volgen en kijken uit naar nog meer mooie verhalen en foto's.

erna en henri

Zoals we lezen genieten jullie volop, veel is herkenbaar, bijzonder he om zo'n mooie je reis te maken. Geniet van jullie parken weekje, wat vliegt de tijd om zeg.
Veel plezier nog.