janwillemenlouise.reismee.nl

Van Zion naar Page

Na een slechte nacht te hebben geslapen voor mij (Louise) in ieder geval,vanmorgen er om 7 uur uitgegaan. Gister hadden we bij de Wal-Mart al broodjes gehaald en die vanmorgen op de kamer opgegeten. Spulletjes weer in de auto gepakt en na het uitchecken op pad gegaan.

Vandaag moeten we uiteindelijk naar Page maar we zijn eerst naar Bryce Canyon geweest. Het was wel effe een stuk de andere kant oprijden maar het was de moeite waard. Het eerste stuk ging nogdoor Zion en dat was ook erg mooi om te zien en onderweg zijn we nog doorDixie National Forrestgereden dit was ook leuk om te zien.Tegen half 12 waren we bij Bryce en hebben daar zelf met de auto rondgereden. Eerst helemaal naar het eind of het begin hoe je het ook wilt zien in ieder geval Rainbow Point.

Daarna via de andere uitzichtpunten naar beneden gereden. Aangekomen bij Sunset Point was er een ranger van alles aan het vertellen over het ontstaan van de Hoodoo's. De puntige pilaren die je op de foto hieronder ziet. Dit was erg interessant om te horen en hij wist het ook nog eens leuk te brengen.

De laatste foto heb ik maar niet verkleind omdat je nu de Hoodoo's beter kunt zien.

Al met al hebben we tot een uur of 3 gelopen en gereden in het park en daarna op weg naar Page. Dat was toen nog ongeveer 3 uur rijden. We hebben allebei een stuk gereden omdat je op een gegeven moment wel een beetje gaar wordt van het stil zitten hihi.Vlak voor Page nog even gestopt bij de Glen Canyon Dam en het visitor center wat erbij hoort. Tegen goed 6 uur waren we dan ook in Page. Een goede bijkomstigheid was dat we hier het uur weer terug hebben gekregen wat we gister in moesten leveren. Dus waren we om 5 uur hier (het tijdsverschil met nederland is nu weer 9 uur). We hadden vanavond geen zin om uit eten te gaan dus zijn maar even voor een Pizza naar de Pizzahut geweest. Nog even naar de Wal-martgeweest voor druiven want die hadden ze gister niet. En hierbij nog even een foto van de Wal-mart:-)

Daarna maar eens even 2 wasjes gedraait want dat is soms ook nodig. Het grootste gedeelte is alweer droog en opgevouwen in de koffer en de laatste dingetjes hangen op het balkon en in de douche te drogenhaha. Verder even alle foto's weer op de laptop gezet en een aantal erbij op de website gezet. Nog niet alles want het internet is nog niet zo heel snel. Maar elke keer een stukje.

Morgen gaan we naar Antelope Canyon en we hebben de tour van half 10. Helaas was die van half 12 volgeboekt en er was niks uitgevallen dus dat is pech hebben.

Groetjes vanuit Page - Arizona