janwillemenlouise.reismee.nl

Op naar Zion

Jeetje vandaag alweer een verslagje zonder foto's.Ook hier is de Wifi helaas niet wat het wezen moet maar goed jullie houden ze in ieder geval nog te goed.

Vandaag vertrekken we alweer uit Las Vegas. Ja ja aan alle goed komt een eind maar onze vakantie duurt gelukkig nog een hele poos. Tegen half 9 eruit gegaan na nog een goede nacht te hebben geslapen het Monte Carlo hotel. Gelijk maar even onder de douche gesprongen en toen de rest van de spullen in de koffer gedaan. Tegen 10 uur hadden we al onze spullen weer in de auto gepakt en toen op naar het Fabulous Las Vegas bord. We kunnen natuurlijk niet thuis komen zonder een foto van dat bord. Er stond iemand die foto's van je kon maken als je dat wou en dat hebben we natuurlijk gedaan.

Daarna op naar de Wal-Mart in Las Vegas North en alweer hebben we ons verbaasd over hoe groot deze winkels zijn. Snel even wat brood(jes) opgehaald en beleg, water en ijs voor in de koelbox en toen op weg naar de Valley of Fire. Helaas hadden we vandaag niet zo heel mooi weer en we moesten ook oppassen omdat er in het gebied waar wij zitten door de regen Flash Floods kunnen voorkomen. Dat zijn modderstromen die over de weg heen gaan en dat kan een beetje zijn maar ook heel veel. Gelukkig hebben wij daar tot nu toe nog geen last van gehad. Wel een paar flinke buien regen en harde wind. Rond 1 uur waren we bij de Valley of Fire en zijn daar naar het visitor center gegaan om te informeren naar de wegen in het park ivm het weer. Gelukkig was daar tot nu toe niks aan de hand. Daar lekker rond gereden en naar de White Dome geweest om naar het uitzicht te kijken maar helaas toen we daar waren begon het te regenen en dan raden ze je aan om niet gaan wandelen dus maar weer terug gegaan. Nog wat andere dingen bekeken en toen door naar Zion. Onderweg een paar flinke hoosbuien gehad en wat onweer maar rond 5 uur waren we dan toch bij ons hotel aangekomen. Alleen hadden we de pech dat de tijd hier een uur verschuift (en het dus in eens 6 uur was) en dat er nu8 uur tijdsverschil is met nederland.

Gelijk maar met auto doorgereden naar Zion National Park om een toer te maken met de schuttelbus in het park. Helemaal aan het einde begint de wandeling naar de Narrows en jw wou dat wel graag zien. Gelijk vooraan waar de wandeling begint stond een bord dat je niet naar de Narrows (het water) zelf heen kon ivm het slechte weer. Het water stroomde zo hard dat het niet verantwoord was. Toch maar helemaal naar het einde gelopen en wat mooie foto's gemaakt. Met de schuttelbus van half 9 zijn we terug gegaan naar onze auto en terug gegaan naar het hotel. Dit was in het donker nog best een puzzeltocht hihi. Bij ons hotel zit een steakhouse en daar hebben we dus lekker een hapje gegeten en nu zijn we op onze kamer om zo lekker te gaan slapen.

Morgen ochtend weer vroeg op want we willen in Bryce Canyon kijken en daarna naar ons hotel in Page.

Groetjes

Robert-Jan (MattRob)

Ah, ik zag je reactie, en zie het hier nu staan ! Dat is inderdaad South Strip, naast het Aria waar wij zaten. Was een weekje met mijn ouders en broers; ineens spontaan geboekt.

Ook wij hadden die 'fotograaf' bij het Vegas bord, die net doet alsof die daarbij hoort, maar gewoon iemand is die tip wil krijgen ;-) ! HAHA !! Maar zij maakte mooie foto's bij ons !

Inderdaad geweldig die Narrows, balen van het weer daar. Ik zag al nieuws over Las Vegas en slecht weer helaas. Morgenochtend (nu dus waarschijnlijk) hopelijk een mooie rit door Zion naar Bryce (ook prachtig deel van Zion) en dan nog een lange rit naar Page ! Fijne dag weer !

steven

Ha Jan Willem en Louise.
Nou? was Bryce de moeite waard?
Pas maar op dat jullie het Amerika virus niet te pakken krijgen.