janwillemenlouise.reismee.nl

Van Mammoth Lakes naar Furnace creek Death Valley

Vanmorgen weer netjes om 6 uur opgestaan. Even douchen en ontbijten en de koffers maar weer eens in de auto zetten en rond kwart over 7 zaten we weer in auto om op weg te gaan.

Ik heb vandaag het eerste stuk gereden zodat jw ook eens lekker rustig aan om hem heen kon kijken.

In Lone pine zijn we even gestopt om wat croissantjes te halen in de supermarkt en hebben we een broodje gegeten bij Subway. Daarna is jw weer verder gereden naar Furnace Creek. Onderweg nog even gestopt bij het Visitor center om te kijken of er nog bijzonderheden waren in Death Valley en hebben we onze lange broeken maar snel omgeruild voor korte. Vanaf dat punt moesten we nog ongeveer 100 mijl rijden voor we bij ons hotel waren.

Vanaf dat de weg echt Death Valley in ging kwamen er nog maar twee dingen in ons op.

1. Wauw!!!

2. Wat is het hier verschrikkelijk warm (hihi)

Halverwegen de weg moesten we weer langs een visitor center omdat je moet betalen om verder te mogen maar wij hebben in Yosemite de National park Pass gekocht dus die hoefde wij alleen maar te laten zien. Ook kregen we hier een plattegrond van het park. Toen we naar buiten liepen zagen we een thermometer in de schaduw hangen en die gaf aan 120 fahrenheit dat is rond de 49 a 50 graden en dat in de schaduw!! Als je hier buiten loopt is het ook net alsof je tegen een hete fohn in loopt.

Maar goed rond 2 uur waren we bij ons hotel maar helaas was de kamer nog niet klaar. Dus daar even wat gegeten en toen de eerste dingen maar gaan doen die we hier graag wouden zien. We zijn naar de Golden canyon geweest, Badwater, Devils golf course en we hebben de artist's drive gereden. Daarna terug en toen was onze kamer wel klaar. We zitten in een soort 2 onder een kap huisje ook weer op een soort van parkje. Hier hebben we wel gewoon een slaapkamer met badkamertje.

Na alles weer naar binnen te hebben gesleept (dat moet hier ivm alle wildlife in de parken)( je magin ieder geval geen etenswaren in de auto laten en je moet de koffers eruit halen omdat je anders niet verzekerd bent hihi) zijn we gaan informeren hoelaat hier de zonsondergang zou zijn. Dat bleek rond 7 uur te zijn en wij wouden die hier graag zien dus gelijk maar gevraagd wat het mooiste punt is om dit te kunnen zien. Nou er waren er wel meer maar wij zijn naar Zabrinskie Point gereden ongeveer 5 mijl hier vandaan.

Na dit moois te hebben gezien zijn we terug gereden naar onze kamer en hebben nog even een pizza afgehaald in het restaurant hier. Nu zitten we lekker op onze kamer met de airco aan want buiten is het nog ruim 30 graden. Het is hier trouwens wel super helder want je ziet hier verschrikkelijk veel sterren!!!

Nou ik ga er maar eens een eind aan breien want jw ligt hier naast mij te slapen en we willen er morgen ook weer rond 6 uur uit zodat we de zonsopgang hier ook kunnen zien. Verder willen we nog naar dante's view hier in het park en dan gaan we richting LAS VEGAS!!! Onderweg willen we nog een bezoekje brengen aan red rock canyon state park en voor de rest zien we wel wat we tegen komen onderweg.

Groetjes Louise

gait & Hella.

hello Kids,
wederom weer mooie foto's hoor.wat n vlaktes daar he. die zonsondergang is ook mooi. is t ook druk daar op t park of valt t mee? maar inderdaad wel erg warm ja,49 gr. maar fijn die airco. we blijven jullie volgen,en wachten de foto's en contact via de webcam weer af. veel plezier nog,liefs van ons.

Geke Bremmer

hallo jan willem en louise, wat goed dat je een weblog bij houdt en tot nu toe schitterende foto's ik blijf jullie volgen nog heel veel reisplezier
groet geke

Gerrike & Tommy

Wauw wat een gave foto's zeg! Klinkt echt helemaal super! :D Zijn helemaal aan het meegenieten haha en stiekem jaloers.
Ondanks dat het in Nederland ook fijn weer is, is het hier in Noorwegen al echt herfst.. Lekker van genieten daar dus!
Groetjes!

Hans en Betsie

Hallo vroege vogels,
Super jullie belevenissen, verhalen, foto's.
Wij wensen jullie nog heel veel plezier verder. We horen later wel alle verhalen. Wij gaan nu zelf even op vakantie en kan jullie dan niet meer volgen. Groetjes van Hans en Betsie