janwillemenlouise.reismee.nl

Naar Yosemite

Zo wat later als normaal maar goed hij staat erop en daar gaat het om.

Vanmorgen zijn we weer netjes om 7 uur opgestaan en hebben we weer een ontbijtje gegeten bij ons hotel. Gezellig een praatje gemaakt met een amerikaanse man die vroeger altijd in Duitsland heeft gezeten voor het Amerikaanse leger en Nederland ook wel kende. Daarna snel onder de douche gesprongen (hier kon dat nog want ons volgende hotel heeft een gedeelde douche en ik moet zeggen dat spreekt mij niet heel erg aan) Na het douchen de laatste spullen in de koffer en dan kan onze eerste echt reis gaan beginnen. Vandaag rijden we naar Yosemite.

We hadden een mooie route uitstippeld die helaas iets anders liep dan de bedoeling was. Er waren aardig wat wegwerkzaamheden en onze navigatie vond het wel leuk om ons een stuk om te laten rijden. Uiteindelijk hebben we dus mooi wat extra kilometers gereden en kwamen we pas aan het einde van de dag aan in Yosemite. Das mooi pech hebben want dan kunnen we een aantal dingen niet zien die we wel op de planning hadden staan. Nou ja we zien wel hoe het morgen gaat lopen.

Net hebben we een hapje gegeten bij het hotel Wawona waar we nu zitten onderin Yosemite. Het plekje is super maar de rest laat naar mijn idee te wensen over. Vooral naar het geld wat je ervoor moet betaling. Maar goed het is niet anders. Terwijl ik dit zit te typen zit jw een spelletje te spelen op de psp omdat het hier verder erg stil is. Geen tv of telefoon en al helemaal geen internet op de kamer. Dus ik hoop dat ik morgen nog even tijd heb om dit verslagje erop te zetten. Er zal vast wel een plek zijn waar hier internet is en anders doe ik het in ieder geval bij het volgende hotel.

Ohw ja hier hebben we vandaag onze National Park Pass gekocht voor 80 dollar hiermee kunnen we de rest van onze andere National Parks ook bekijken en hoeven we niet steeds overal entree te betalen dit scheelt ook weer een hoop tijd. Ook hebben we vandaag ons eerste hert gezien!! Dat was super mooi!!!

Morgen is het de bedoeling dat we erg vroeg opstaan (zo rond een uur of 6) en dan hebben we hopelijk genoeg tijd om de dingen te bekijken die we graag willen. We gaan in ieder geval morgen de Tioga Pass over rijden om naar ons volgende hotel in Mammoth Lakes te gaan. Dit ligt helemaal aan de andere kant van het park.

Groetjes Louise (foto's volgen later)

Aantal gereden mijl/ km's : 250 /

Hans en Betsie

Hello wat staan jullie vroeg op zeg! Maar ja je wil ook zoveel mogelijk zien. Morgen weer een drukke dag met veel dingen te bekijken. Wij kijken er wer naar uit wat jullie allemaal beleeft hebben. Have fun.
Groetjes van ons

gait en Hella.

Hello Kids,
soms lopen de dingen niet zoals je wilt,maar goed dan is t niet anders.we hopen dat jullie nog veel kunnen zien,en we wachten de foto,s wel af.veel plezier nog,dikke knuffel van ons en kus,veel drinken (Water) JW,en geniet er van. leuk weer wat te horen van jullie ,doei doei.

bertha ferwerda

leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen. nog heel veel plezier.

gr bertha