janwillemenlouise.reismee.nl

Laatste dagje San Francisco

Hallo allemaal, Hier weer effe een weblogje vanuit de USA.

Vanmorgen weer rond 7 uur opgestaan na zo'n beetje vanaf 4 uur wakker te hebben gelegen. (zou dit nu te maken hebben met wennen aan het tijdsverschil???) Weer lekker een ontbijtje bij het hotel genomen en even een krantje te hebben gelezen. De weersvoorspelling voor vandaag zag er weer goed uit en het zou net als gister zo ongeveer rond de 23 graden worden. Alleen door de vele wind die je hier hebt voelt het niet altijd zo aan hihi. En het duurt altijd een poosje voor het warm wordt pas zo rond de middag zeg maar.

Maar goed vandaag hebben we de 49 mile scenic drive gereden. Tenminste een heel deel ervan. Er miste wat bordjes voor wat betreft de route en er waren veel stukken die we niet konden rijden ivm wegwerkzaamheden. Gelukkig wel een boel mooie dingen gezien en daar ging het om.

Voor dat we deze route zijn gaan rijden zijn we eerst nog even naar de Golden Gate Bridge gereden om te kijken of we deze nu beter konden zien en dit was het resultaat.

Ook zijn we vandaag door Golden Gate Park gereden. Hier hadden ze Bisons lopen en van allerlei soorten tuinen aangelegd. Erg mooi om door heen te rijden. Daarna zijn we doorgereden naar Chinatown en hebben daar lekker rondgelopen en vanuit daar doorgelopen naar Union Square. Daar even een hapje gegeten en naar de Disney store geweest en de Ferrari winkel. Toen de auto maar weer opgezocht en naar Coit Tower gereden. Volgens internet moest je hier het mooiste uitzicht over de stad hebben en naar onze mening is hier geen woord over gelogen. Om naar boven te gaan moest je 7 dollar per persoon betalen en dan ging je met een lift omhoog naar de enige verdieping die nog open gesteld is. Hier kon je alle kant van San Francisco zien!!!

En natuurlijk moesten we nog even kijken bij de Painted Lady's de huisjes die bijna iedereen kent uit de serie Full House. Het was leuk om deze huisje te zien maar het is wel jammer dat ze niet zo goed onderhouden worden.

Na hier te zijn geweest lekker terug gegaan naar ons hotel en daar eens aan de man achter de balie gevraagd of hij toevallig nog een goed restaurant wist. Er zitten er zoveel aan Lombard Street en de straten erom heen dat wij door de bomen het bos niet zagen. Uiteindelijk zijn we naar Parma gegaan een heel lief en klein Italiaans restaurant waar we erg lekker hebben gegeten.

Zo gaan we lekker slapen en morgen weer op tijd op want morgen vertrekken we naar Yosemite. Dit is een rit van ongeveer 3 a 3 en half uur maar we willen dit lekker op ons gemak doen en onderweg ook stoppen als we wat moois zien. Voor de rest is het afwachten wanneer het volgende weblog erop komt te staan want ik weet niet hoe het daar gaat met het internet.

Groetjes Louise

mary-ann

hoeveel km is dat wel niet ( die brug ) nu goed te zien .mooi hoor . veel plezier jullie twee.

Gerrike

Super leuk om jullie verhaaltjes te lezen!
Ziet er allemaal goed uit!
Lekker van genieten samen! :)

Liefs, Gerrike

MattRob (Robert-Jan)

Heerlijke dag ook, Coit Tower is inderdaad prachtig uitzicht ! Veel plezier in Yosemite !!

Hans en Betsie

Het ziet er weer fantastisch uit en je verhalen erbij zijn leuk om te lezen. Zo te zien/horen hebben jullie uren tekort in een dag zoveel is er te zien. En lekker eten doen jullie ook regelmatig lees ik. Haha cafetaria Borst missen jullie nog lang niet! Heel veel mooie momenten samen. Groetjes van Hans en Betsie

hella.

hey kids,
we zien de foto's vanzelf wel hoor.maar mooi dat jullie zo genieten zeg ! en vooral dat we mee mogen genieten van jullie verhalen en foto's, en skype,als de mogelijkheid er is natuurlijk.ja,ben wel benieuwd ook naar de foto bij t bord van las vegas,hahahaha.we wensen jullie nog veel kijkplezier daar,al die indrukken zeg!!veilige rijmijlen,en veel mooie momenten. gr van ons.