janwillemenlouise.reismee.nl

Dagje Seaworld

Ja ja vandaag was het dan zover we gaan naar Seaworld. Dit was toch wel iets waar we erg naar uit keken. Dus wekkertje op half 9, ontbijtje gedaan en toen op pad. Om 10 uur stonden we voor de ingang en het park ging net los. We hebben snel onze California Citypasses gekocht (hiermee kunnen we 1 dag naar Seaworld, 3 dagen naar Disneyland en Disney Adv. Park en 1 dag Universal Studio's) en toen konden we naar binnen.

Eerst zijn we natuurlijk gaan kijken bij de Orka's en wat een fantastische dieren zijn dat zeg!! Zo groot maar toch zo sierlijk kunnen zwemmen echt mooi om te zien. Daarna een stukje door het park gelopen en op tijd weernaar de orka's om naar de show te gaan kijken.

Na de show weer lekker verder gelopen door het park en bij alle dieren weesten kijken. We zijn nog bij Turtle Reef geweest hier zag je van hele kleine tot hele grote schildpadden zwemmen.

En natuurlijk nog bij de dolfijnen show geweest.

Tegen 5 uur zijn we bij Seaworld weg gegaan en hebben we rond gereden in San Diego. Uiteindelijk terecht gekomen op Harbor Island en later nog bij een Marine schip weesten kijken wat in de haven lag. Vanaf daar zijn we naar Gaslamp Qauter gelopen om daar een hapje te gaan eten. Dit is een gedeelte van oud San Diego en bestaat uit alleen maar restaurantjes en winkeltjes. Tegen 9 uur waren we weer terug op onze hotelkamer.

Morgen gaan we richting Los Angeles en dan zijn we al aangekomen in onze laatste week van de vakantie :(

San Diego

Hoi allemaal,

Heb van gister er nog een paar foto's opgezet en dat is van vandaag ook de bedoeling. Alleen vinden ze het in dit hotel leuk om je steeds van de Wifi af te gooien. Heel irritant!!!

Maar goed we gaan gewoon een poging doen. Vanmorgen zijn we om 7 uur opgestaan en gelijk gaan ontbijten. We wouden vroeg op pad vandaag omdat we ook nog een deel van Joshua tree door wouden rijden. Na het onbijt en alles weer in de auto hebben gezet konden we op pad. Het was inmiddels alweer rond de 100F (38 graden) dus voornamelijk door het park gereden en hier en daar gestopt voor een uitzicht en foto's. We kwamen ook nogCactus Garden tegen was welapart om te zien hoor.

Onderweg kwamen we nog een oude man tegen die pech had met de auto (een lekke band en een lege radiateur) We zijn gestopt en hem drinken gegeven (want het was al zo warm) verder gevraagd of wij hem ergens mee konden helpen maar dat was niet nodig. Nog gevraagd of we hem mee konden nemen naar het Visitor Center maar ook dat wou hij niet. Het enige wat hij wou was nog wat water zodat hij dat in de radiateur kon doen. Nou ja ook goed. Daarna weer verder gereden richting het Visitor Center en toch maar even gemeld waar deze man precies stond en wat er aan de hand was.

Tegen 12 uur waren we het park uit en toen moesten we nog 3 uur rijden naar San Diego. Nog een mooie tour voor de boeg dus. We hebben samen gereden en onderweg nog even gestopt bij de Starbucks voor een beker koffie voor jw. Ik ben even de Mc Donalds ingelopen voor een beker fris. Het was weer een hele tour zo door de bergen met onder andere dit uitzicht.

Dit stuk had ik inmiddels gelukkig al gereden :)

Tegen 4 uur waren we bij ons hotel in San Diego en na het inchecken en alles naar boven brengen de auto maar eens even opgeruimd. Alles wat weg kan en we nog in de koffer moet enzo. Dus dat is ook weer klaar. Daarna zijn we lekker gaan wandelen hier in de haven.

En we hebben een plekje gezocht waar we konden gaan eten. Het is deze keer deItaliaan tegenover het hotel geworden en we hebben lekkere pasta gegeten. Vanavond even lekker gedoucht en op bed een filmpje gekeken.

Morgen gaan we naar Seaworld!!!

Groetjes van ons

Joshua tree

Vanmorgen er om half 7 uitgegaan en een ontbijtje gedaan. Het was weinig bijzonders maar goed dat is soms zo hier. Of eigenlijk meestal. Hier kennen ze geen ontbijt zoals wij dat in Nederland kennen. Hier is het vaak een croissantje of een muffin met koffie of sinaasappelsap.

Tegen half9 zijn we op pad gegaan richting Joshua Tree. Maar eerst nog het laatste gedeelte van de Route 66. Dit was ook heel anders als het stuk wat we gister hebben gereden. Gister was het wat eentonig een veel rechte weg maar vandaag was het meer bergachtig zeg maar. Onderweg zijn we nog door een dorpje gekomen waar allemaal ezeltjes stonden. Heel lief!!! Eigenlijk kon je ze ook voeren maar wij waren er al voor de winkeltjes open gingen dus hadden we pech. Maar het zag er wel leuk uit. Ik wou er eentje op de foto zetten en die vond het wel gezellig om met zijn kop door het raam heen bij ons in de auto te komen. Foto volgt nog.

Daarna richting Joshua tree hier waren we tegen goed 12 uur. Wij zijn eerst gestopt bij het Visitor Center in 29 Palms om te informeren welke dingen we het beste konden gaan doen. Het was vandaag rond de 100F (ongeveer 38 graden) in het park dus best wel warm. We zijn eerst bij wat kleine dingen langs de weg gestopt om te kijken. En natuurlijk de Joshua tree bewondert. Het zijn wel hele aparte bomen om te zien. Daarna richting Baker Dam dit is normaal een waterplas maar omdat het het hele jaar al erg droog is stond er nu dus ook geen water. Er groeide zelfs wat gras. De ranger zei dat als we er heen zouden lopen de kans erg groot was dat we daar Bighorn Sheep zouden kunnen zien maar helaas. Na een wandeling van 3 km niks gezien dus maar weer terug. Toen wouden we nog kijken bij de Mill hier zou nog een oud waterrad zijn er een auto staan e.d. Nou de auto hebben we gevonden maar de rest niet. Dus we zijn maar snel terug naar de auto gegaan met de airco aan hihi. Daarna nog verder door het park gereden richting ons hotel in Yucca Valley. Het hotel is niet bijzonder maar wel schoon dus voor een nachtje is dat prima.

Voor nu brei ik er een eind aan, we gaan lekker slapen en morgen weer vroeg op. Morgen gaan we richting San Diego!!

Groetjes vanuit California

de foto's van vandaag volgen nog hoor :)

Naar Kingman

Vanmorgen om half 8 eruit gegaan om te gaan ontbijten. We moesten hiervoor naar het hoofdgebouw en naar boven naar de ontbijtzaal. Ze hadden best wel een uitgebreid buffet met voor de verandering ook eens veel fruit. Daar nog even gepraat met een stel uit Oostenrijk die ook aan het rondreizen zijn.

Tegen9 uurzijn we op pad gegaan richting Williams. Daar wouden we graag naar Bearizona, een wildlife park waar je met de auto door heen kunt rijden. Tegen 10 uur waren we daar en hebben eerst door het park heen gereden. Dit mocht alleen als je ramen en deuren gesloten hield ivm met de dieren. Hier kon je bizons, ezels, bighorn sheep en beren zien en nog veel meer.

Daarna zijn we naar de vogelshow gegaan die er in het centrum van het park gehouden werd. Hier lieten ze een aantal roofvogels zien en een uil.

Ook hebben we nog even rondgelopen in het gedeelte waar de kleine dieren zaten. Ook zaten hier de jonge beren. Dat was erg leuk om te zien hoe deze lekker spelen en elkaar lopen te klieren.

Toen op weg naar Kingman waar wij deze nacht zullen slapen. Dit was ongeveer 2 en een half uur rijden. We wouden graag het stuk over de route 66 rijden nadat we dit hadden gevonden en al bijna in Seligman waren werden we door de politie tegen gehouden. We mochten niet verder want er was een ernstig ongeluk gebeurd en we konden er niet langs. Dus 11 mijl (18 km) terug rijden om de Highway 40 weer op te gaan. Dit hebben we gedaan en zijn er bij Seligman af gegaan om daar verder te rijden over de Route 66. Onderweg kwamen we nog langs een oud benzinestation wat nu een souvenierswinkeltje is. Er staan oude auto's en oude coca cola automaten e.d.

Ook nog even een foto'tje van een stukje van de Route 66. Onderweg hebben we nog even een hapje gegeten in Peach Springs.

Tegen5 uurwaren we in Kingman bij ons hotel en hebben de spullen in onze kamer gezet en zijn even gaan zwemmen. Ondanks de zon was het nog best fris in het water. Daarna nog even wat rondgereden in het plaatsje. En echt plaatsje want zoveel was er niet te zien. Ja een Mc Donald's maar die hebben we echt in elk plaatsje wel gezien haha. Nu zitten we nog lekker even wat te drinken en gaan zo maar eens slapen. Morgen gaan we richting Yucca Valley. Maar eerst nog een stuk over de historische route 66.

Groetjes van ons

Grand Canyon

Helaas hier weer een verslagje zonder foto's. Het internet is hier in Tusayan zo verschrikkelijk traag het is gewoon niet leuk meer. Dus ik hoop dat ik dit er een beetje op kan krijgen.

Vanmorgen lekker op ons gemakje opgestaan tegen half 9. Toen even koffie en een ontbijtje beneden opgehaald en deze boven op gegeten. Toen even lekker gaan douchen en de laatste dingen weer in de koffer gepakt en alles weer in de auto gepakt. Haha we blijven bezig. Daarna zijn we op weg gegaan naar Grand Canyon. Ik (Louise) heb vandaag de hele dag gereden zodat jw ook eens lekker rustig om zich heen kon kijken. Het was een reis van een kleine 3 uur. Tegen 2 uur waren we daar en hebben rustig door het park gereden en genoten van de uitzichtpunten. Maar jeetje wat een uitzicht heb je daar zeg.

Helaas voor ons was het wel wat mistig vandaag maar alsnog erg mooi!!! Onderweg nog staan kletsen met een Nederlans stel wat ook bij ons in het vliegtuig zat naar San Francisco. Onderweg nog langs de weg stopt omdat er aan twee kanten van de weg een kudde Muledeer stonden te grazen. Wat fantastisch om te zien!!!! En ze waren ook helemaal niet bang dus heb ook mooie foto's kunnen maken. Een van de mannetje liep zelfs over de weg!

Tegen 6 uur waren we in ons hotel voor deze nacht en zijn daarna even een hapje gaan eten. Morgen gaan we richting Kingman en de route 66.

Page

Na gelukkig een goede nacht slapen zijn we er vanmorgen tegen kwart voor 8 uit gegaan. Even naar beneden gelopen voor een ontbijtje en daarna onze spullen opgehaald van onze kamer om naar de geboekte tour te gaan. We hadden deze in Nederland al geboekt en zijn uitgeloot voor de tour van half 10. Ik zelf had liever die van half 12 (omdat de zon dan hoger staat) maar helaas deze was helemaal vol en er was ook niks meer uitgevallen.

Netjes op tijd waren we bij het kantoor waar we moesten verzamelen en we waren niet de enige!! Er stond denk ik nog wel 35 man. Tegen half 10 kwamen de auto's waarmee we naar de canyon gebracht werden en werd iedereen verdeeld. Je ging met 14 man in een auto en we gingen met 3 auto's die kant op. Het was zo'n open jeep en het eerste stuk ging over de gewone weg maar het tweede deel over de zandvlakte van de canyon. We werden helemaal door elkaar geslingert.

Bij ons in dezelfde auto zaten nog 4 nederlanders ( 2 stellen) en daar hebben we gezellig mee gekletst. Tegen 10 uur waren we bij de canyon en konden we deze inlopen. Wat super was dat om te zien. Je kon de kleuren heel mooi zien omdat de zon al een klein beetje in de canyon scheen.

Onze gids liep mee en wees de mooie punten aan van waaruit je het beste een foto kon maken. En liet zien waar de rotsen op leken. Een gezicht of een vogel e.d. Je werd wel opgedreven omdat er meerdere groepen tegelijk in de canyon lopen en ze moesten dus zorgen dat niet iedereen door elkaar ging lopen en ook voor de foto's was dit niet handig.

Tegen kwart voor 10 moesten we allemaal weer bij de auto zijn om terug gebracht te worden en tegen half 11 waren we weer terug bij het kantoor.

We zijn even terug gegaan naar ons hotel voor de route beschrijving om bij de horseshoe bend te gaan kijken. Ons idee was dat dit best nog een eind van ons hotel af lag maar we waren er binnen 10 minuten. En het stond erg duidelijk aan gegeven dus zoeken was niet nodig. We hebben de auto op de parkeerplaats gezet en net toen we naar boven wouden lopen hoor ik jw tegen iemand praten???? ik denk nou misschien zo iemand waar hij mee aan de praat raakte maar niks was minder waar het was een bekende!!! Haha zover van huis en dan nog iemand tegen komen die je kent. We hebben even met ze staan praten en toen zijn we naar boven gelopen en toen weer een stuk naar beneden (door mul zand) om bij de horseshoe bend te komen. Maar het uitzicht was fantastisch.

Toen lekker naar ons hotel gegaan om een middagje te relaxen. We hebben even een tukkie gedaan en een filmpje gekeken. De foto's uitgezocht (we hebben er inmiddels 1400) en de laatste was opgevouwen. Tegen 6 uur zijn we nog even gaan kijken bij de zonsondergang en de glen canyon dam.

Na dit te hebben gezien zijn maar een hapje eten gaan halen bij de Mc Donald's en hebben dit op onze kamer opgegeten. Net even opgezocht hoelang we morgen moeten rijden naar ons volgende hotel bij de Grand Canyon en net even wat mailtjes gelezen.

Voor nu zeg ik tot het volgende verslag en ik kijk weer uit naar het lezen van jullie reacties.

Van Zion naar Page

Na een slechte nacht te hebben geslapen voor mij (Louise) in ieder geval,vanmorgen er om 7 uur uitgegaan. Gister hadden we bij de Wal-Mart al broodjes gehaald en die vanmorgen op de kamer opgegeten. Spulletjes weer in de auto gepakt en na het uitchecken op pad gegaan.

Vandaag moeten we uiteindelijk naar Page maar we zijn eerst naar Bryce Canyon geweest. Het was wel effe een stuk de andere kant oprijden maar het was de moeite waard. Het eerste stuk ging nogdoor Zion en dat was ook erg mooi om te zien en onderweg zijn we nog doorDixie National Forrestgereden dit was ook leuk om te zien.Tegen half 12 waren we bij Bryce en hebben daar zelf met de auto rondgereden. Eerst helemaal naar het eind of het begin hoe je het ook wilt zien in ieder geval Rainbow Point.

Daarna via de andere uitzichtpunten naar beneden gereden. Aangekomen bij Sunset Point was er een ranger van alles aan het vertellen over het ontstaan van de Hoodoo's. De puntige pilaren die je op de foto hieronder ziet. Dit was erg interessant om te horen en hij wist het ook nog eens leuk te brengen.

De laatste foto heb ik maar niet verkleind omdat je nu de Hoodoo's beter kunt zien.

Al met al hebben we tot een uur of 3 gelopen en gereden in het park en daarna op weg naar Page. Dat was toen nog ongeveer 3 uur rijden. We hebben allebei een stuk gereden omdat je op een gegeven moment wel een beetje gaar wordt van het stil zitten hihi.Vlak voor Page nog even gestopt bij de Glen Canyon Dam en het visitor center wat erbij hoort. Tegen goed 6 uur waren we dan ook in Page. Een goede bijkomstigheid was dat we hier het uur weer terug hebben gekregen wat we gister in moesten leveren. Dus waren we om 5 uur hier (het tijdsverschil met nederland is nu weer 9 uur). We hadden vanavond geen zin om uit eten te gaan dus zijn maar even voor een Pizza naar de Pizzahut geweest. Nog even naar de Wal-martgeweest voor druiven want die hadden ze gister niet. En hierbij nog even een foto van de Wal-mart:-)

Daarna maar eens even 2 wasjes gedraait want dat is soms ook nodig. Het grootste gedeelte is alweer droog en opgevouwen in de koffer en de laatste dingetjes hangen op het balkon en in de douche te drogenhaha. Verder even alle foto's weer op de laptop gezet en een aantal erbij op de website gezet. Nog niet alles want het internet is nog niet zo heel snel. Maar elke keer een stukje.

Morgen gaan we naar Antelope Canyon en we hebben de tour van half 10. Helaas was die van half 12 volgeboekt en er was niks uitgevallen dus dat is pech hebben.

Groetjes vanuit Page - Arizona

Op naar Zion

Jeetje vandaag alweer een verslagje zonder foto's.Ook hier is de Wifi helaas niet wat het wezen moet maar goed jullie houden ze in ieder geval nog te goed.

Vandaag vertrekken we alweer uit Las Vegas. Ja ja aan alle goed komt een eind maar onze vakantie duurt gelukkig nog een hele poos. Tegen half 9 eruit gegaan na nog een goede nacht te hebben geslapen het Monte Carlo hotel. Gelijk maar even onder de douche gesprongen en toen de rest van de spullen in de koffer gedaan. Tegen 10 uur hadden we al onze spullen weer in de auto gepakt en toen op naar het Fabulous Las Vegas bord. We kunnen natuurlijk niet thuis komen zonder een foto van dat bord. Er stond iemand die foto's van je kon maken als je dat wou en dat hebben we natuurlijk gedaan.

Daarna op naar de Wal-Mart in Las Vegas North en alweer hebben we ons verbaasd over hoe groot deze winkels zijn. Snel even wat brood(jes) opgehaald en beleg, water en ijs voor in de koelbox en toen op weg naar de Valley of Fire. Helaas hadden we vandaag niet zo heel mooi weer en we moesten ook oppassen omdat er in het gebied waar wij zitten door de regen Flash Floods kunnen voorkomen. Dat zijn modderstromen die over de weg heen gaan en dat kan een beetje zijn maar ook heel veel. Gelukkig hebben wij daar tot nu toe nog geen last van gehad. Wel een paar flinke buien regen en harde wind. Rond 1 uur waren we bij de Valley of Fire en zijn daar naar het visitor center gegaan om te informeren naar de wegen in het park ivm het weer. Gelukkig was daar tot nu toe niks aan de hand. Daar lekker rond gereden en naar de White Dome geweest om naar het uitzicht te kijken maar helaas toen we daar waren begon het te regenen en dan raden ze je aan om niet gaan wandelen dus maar weer terug gegaan. Nog wat andere dingen bekeken en toen door naar Zion. Onderweg een paar flinke hoosbuien gehad en wat onweer maar rond 5 uur waren we dan toch bij ons hotel aangekomen. Alleen hadden we de pech dat de tijd hier een uur verschuift (en het dus in eens 6 uur was) en dat er nu8 uur tijdsverschil is met nederland.

Gelijk maar met auto doorgereden naar Zion National Park om een toer te maken met de schuttelbus in het park. Helemaal aan het einde begint de wandeling naar de Narrows en jw wou dat wel graag zien. Gelijk vooraan waar de wandeling begint stond een bord dat je niet naar de Narrows (het water) zelf heen kon ivm het slechte weer. Het water stroomde zo hard dat het niet verantwoord was. Toch maar helemaal naar het einde gelopen en wat mooie foto's gemaakt. Met de schuttelbus van half 9 zijn we terug gegaan naar onze auto en terug gegaan naar het hotel. Dit was in het donker nog best een puzzeltocht hihi. Bij ons hotel zit een steakhouse en daar hebben we dus lekker een hapje gegeten en nu zijn we op onze kamer om zo lekker te gaan slapen.

Morgen ochtend weer vroeg op want we willen in Bryce Canyon kijken en daarna naar ons hotel in Page.